Nowoczesność, aktywność, dynamizm - takie właśnie cechy przychodzą na myśl, gdy oceniamy firmy promujące się za pomocą pendrive'ów. Pamięć USB jest na tyle uniwersalnym gadżetem, że mogą po niego sięgać przedsiębiorstwa z różnych branż. Poza sektorem informatycznym, IT, komputerowym flash disk świetnie wpisuje się w działalność podmiotów telekomunikacyjnych, hotelowych, finansowych, mediowych.
Pendrive'y są praktyczne i łatwe w obsłudze. Praktycznie nie zajmują miejsca, można je nosić w kieszeni spodni czy marynarki. By odczytać dane albo je skopiować, wystarczy włożyć łącze USB do gniazda komputera, laptopa, netbooka, drukarki albo innego urządzenia obsługującego tę technologię.
Pamięć flash ułatwiła życie wielu z nas. Dziś nie musimy już targać ze sobą sprzętu komputerowego (inna sprawa, że waży on coraz mniej), by pokazać coś kontrahentom. "Paluch" ma przewagę również na innymi mobilnymi nośnikami, np. płytami CD/DVD. Jest od nich trwalszy (trudniej go zniszczyć, uszkodzić dane) oraz bardziej pojemny (standard to kilka gigabajtów, ale są też urządzenia mieszczące kilkadziesiąt, a nawet kilkaset gigabajtów).
Firma wykorzystująca w działaniach marketingowych pamięć USB jawi się jako profesjonalna i otwarta na nowości. Gadżet ten dodaje jej prestiżu (zwłaszcza jeśli zamiast plastikowej obudowy zastosuje się drewnianą albo skórzaną z metalową otoczką i wygrawerowanymi napisami, np. logotypem spółki).